top of page

Effectieve contentstrategiën voor jouw social media

Pff… Heb jij het laatste jaar al eens alle berichten op Instagram gezien tot je weer helemaal mee was. Of écht alle stories bekeken zonder eentje over te slaan? Neen? Exact! Dat is nu net mijn punt. Er is een overload aan informatie en als onderneemster wil je er net uitspringen, toch? Dat kan alleen met een effectieve contentstrategie. Geen idee hoe jij daar aan begint? C’est tout helpt je graag verder.




1. BEGRIJP JE DOELGROEP

Maar dan écht begrijpen hé! Er is een verschil tussen jouw doelgroep kennen en begrijpen. Je kent misschien wel je doelgroep, bijvoorbeeld 30-45 jarige vrouwen, maar begrijp je ze ook? Weet jij waar ze 's nachts van wakker liggen? Wat zijn hun pijnpunten? Waar ze echt nood aan hebben? Pas als jij in het hoofd kan kruipen van jouw ideale klant, dan kan jij content op maat maken.



2. KIES HET JUIST PLATFORM

Makkelijk gezegd hé: “Het juiste social media kanaal kiezen.”. Vandaag zijn er tal van social mediakanalen: Facebook, Instagram, LinkdIn, TikTok, Snapchat, X, Youtube en als we dachten mee te zijn met alles, dan kwam Threats er nog eens bij. Maar welke kanalen kies je nu best? Trust me, er is geen goed of fout. Elk kanaal heeft zijn eigen sterktes & eigen doelgroep. De content op TikTok is helemaal verschillend van deze op LinkdIn. Kies daarom 1, 2 of zelf 3 kanalen waar jij actief op wil zijn met jouw onderneming.


3. VARIEER IN INHOUD

“Om te groeien moet je elke dag een reel posten.” Bullsh*t, sorry. Om te groeien moet je jouw content afwisselen. Want geef toe, elke dag dezelfde soort content word jij ook beu. Een foto, een carrousel, een video, een lange tekst. Sommige mensen lezen liever, andere kijken liever of luisteren naar je stem. Jouw doelgroep heeft verschillende noden. Net daarom moet er ook variatie in jouw content zijn. 




4. PLAN EN CREËER CONSISTENTE INHOUD

Je hoeft van mij zeker niet elke dag te posten, doe ik ook niet. Ik wil wel dat jij consistent post. Bijvoorbeeld 1x per week of 2 keer. Dat bepaal jij zelf. Belangrijk is dat het kan volhouden. Als jij wil afvallen, ga je ook alleen resultaat boeken als je elke week er mee bezig bent. 1 x een krop sla eten zal je geen resultaat boeken. Elke week consistent posten zorgt ervoor dat je onder de aandacht van je volgers blijft. Makkelijker gezegd dan gedaan? Bij C’est tout werken we altijd met een contentplanning. Op die manier weet ik goed op voorhand wat er online komt. Wil je leren samen jouw content planning maken? Dat kan! Boek jouw afspraak hier in. 


5. BETREK JE PUBLIEK

De lijst van al wie jij een actief doelpubliek, eentje die reageert op de vragen die je stelt, want ja interactie is belangrijk. And I get it. Interactie met je doelgroep genereren is niet altijd eenvoudig. Maar ook daar heb ik kleine trucjes voor: Ik plaats mijn vraagstukken meestal rechtsonder. Waarom? Als mensen scrollen zit de duim vaak op die plek. Als jij dan net jouw vraag sticker daar plaatst, dan is de kans groter dat er interactie is met jouw vraagsticker.





Wat ik dan precies in die vraag sticker plaats? Zaken die ik écht wil weten. Ik betrek mijn volgers vaak bij een nieuw aanbod van C’est tout. Zo geef ik hen het gevoel dat ze inspraak hebben.



6. PAS AAN EN BLIJF INNOVEREN

Jup, ook dat nog. Als je net helemaal mee bent met die reels en hoe je moet ondertitelen, komt er wel een nieuwe trend. Het stopt nooit, vervelend hé? Nu we kunnen er niet van onder uit. We moeten mee, we moeten ons aanpassen aan de trends. Want als jij als ondernemer mee springt op die laatste trends op Instagram, zal het algoritme jou belonen & dat is toch net hetgeen jij wil. 



Een effectieve contentstrategie? Easy peasy toch? Ik daag jou uit. Ik wil dat jij de komende 6 weken aan de slag gaat met deze tips. Elke week eentje want ik ben zeker dat jij dit kan. Liever toch wat ondersteuning? We zijn er om jou te helpen. Boek vrijblijvend jouw intake & dan bekijken we hoe we jouw contentstrategie samen opbouwen.




 
 
 

Comments


10_08_22_cesttout_svpphotography_039_edited.jpg

Krijg je er maar geen genoeg van? 
Schrijf je in op de nieuwsbrief!

Wil je op de hoogte blijven wanneer nieuwe blogberichten online komen?

Schrijf je dan hieronder in op de nieuwsbrief.

Dankje voor jouw inschrijving!

bottom of page