Drie dingen die ik meteen aanpak na een intakegesprek
- Louise Roels
- 7 mrt 2024
- 2 minuten om te lezen
Bijgewerkt op: 8 apr 2024
Ik merk bij heel veel van mijn klanten dat ze heel onzeker zijn over hun socials als ze voor het eerst bij mij komen aankloppen. Ze posten maar wat in het rond als er iets in hun opkomt, of posten helemaal niet… Als eerste kunnen we dan natuurlijk concluderen dat ze aan het juiste adres zijn, want dat is exact waar ik al die ondernemers mee help: goeie content maken voor hun socials zodat ze ook daar hun doelgroep kunnen bereiken. Ten tweede kunnen we daaruit ook altijd besluiten dat er werk aan de winkel is, maar de meeste dingen zijn eigenlijk in een handomdraai gefixt, dus ik neem je even mee in drie dingen die ik meteen aanpak nadat een ondernemer na het intakegesprek met C’est tout in zee gaat.

1. CONTENTKALENDER
Een van de eerste dingen die ik doe, is zorgen dat de ondernemer in kwestie een duidelijke contentkalender heeft. Daarin staat per maand opgelijst welke post wanneer online komt. Zo heb ik een overzicht van welke content ik ga maken en kan mijn klant ook de visual en de caption al eens bekijken en er feedback op geven. Dit overzicht is een stok achter de deur, die ervoor zorgt dat je op voorhand al al je posts hebt klaarstaan, wat de kans dat je écht consistent kan posten opeens een pak groter maakt. Overzicht: check!
2. INSTAGRAM BIO
Nog zo’n belangrijke waar vaak te weinig aandacht aan wordt besteed, is de Instagram bio. Da’s het tekstje bovenaan op je profiel waar je bijvoorbeeld een link naar je website kan zetten. Heel belangrijk daarbij is dat mensen exact weten wat ze van jou kunnen verwachten, welke producten of diensten je aanbiedt en waar ze meer info kunnen vinden. Het lijkt misschien een klein detail, maar nadat iemand je profiel bezoekt, beslist die in gemiddeld 7 seconden of je het waard bent om te volgen of niet. In die 7 seconden is de bio het eerste wat die tegenkomt, dus je zorgt er best voor dat die er meteen boenk op is.

3. CONSISTENTIE
Weet je waar ik soms echt de kriebels van krijg? Zo’n Instagramprofiel waar je foto’s ziet die allemaal met een andere filter bewerkt zijn, visuals met 28 verschillende lettertypes en een huisstijl die eigenlijk nergens te bespeuren is… Ik word er gek van, maar ook een klein beetje ‘in a good way’, want dat wil opnieuw zeggen dat ik exact de juiste persoon ben om daarbij te gaan helpen. Ik zorg er dan voor dat het bedrijf in kwestie mooie visuals krijgt die helemaal uitstralen waar het bedrijf voor staat. Zo zorgen we er dan ook voor dat zowel de posts als de highlights als de stories bij elkaar én bij de huisstijl passen.
Wat jou nu te doen staat na het lezen van deze blog? Maak voor jezelf eens een contentkalender om overzicht te krijgen over wat je wanneer wil posten, zet je bio op orde en maak (bijvoorbeeld in Canva) je posts en andere visuals met een paar vaste kleuren en lettertypes naar keuze. Lijkt je dat allemaal teveel van het goeie en kan je er wel wat ondersteuning bij gebruiken? Laat het mij weten via mail op louise@cest-tout.be en we gaan zo snel mogelijk samen aan de slag!

Comments