top of page

Hoe jij Chat GPT kan inzetten voor jouw social media

Als social media manager Chat GPT gebruiken? Is dat niet tegen je eigen schenen schoppen? Zeker niet. De tool bestaat dus, waarom zouden we het niet gebruiken? Chat GPT is een veelbesproken en veelgebruikte tool de laatste tijd. Deze tool kunnen we voor heel wat sociale media gerelateerde zaken gebruiken. Maar je moet het natuurlijk wel juist inzetten, alleen dan zal het resultaat opleveren. En resultaat opleveren op een menselijke manier. Want jij wil natuurlijk niet als robot overkomen.



1. CAPTIONS IN 1 2 3


Chat GPT kan je helpen bij het schrijven van captions. Nadruk op helpen. Kopieer nooit, ik herhaal nooit, zomaar een tekst klakkeloos van Chat GPT. De tool mag dan wel handig hulpmiddel zijn, het zal nooit het menselijk gevoel kunnen beschrijven. Hou er wel rekening mee dat de kwaliteit van de output afhankelijk is van de input. Met andere woorden hoe beter jij jouw vraag/opdracht verwoordt, hoe beter de suggesties van Chat GPT zal aansluiten bij de boodschap die je wil uitdragen. Gebruik de tool dus eerder om inspiratie op te doen en er nadien je eigen touch aan te geven. Indien jij toch de captions van Chat GPT zomaar overneemt, zal jij snel door de mand vallen. Zo weet ik als social media manager dat de tool vaak 2 emoji’s na elkaar gebruikt. En iedereen weet dat we op die manier onze hashtag strategie niet helpen.


2. REAGEER OP COMMENTS


En het straffe is, je weet het hé. Als jij wil groeien op social media is interactie met je volgers belangrijk. Maar dat maakt het niet makkelijker. Zit je soms ook minuten lang te staren naar die ene comment omdat je de juiste woorden niet kan vinden? Ook dat kun je vragen aan Chat GPT. 


Vertel wie de ontvanger is en hoe je deze persoon wil benaderen. Je kan vragen om formeel of informeel te antwoorden. Ik geef je eventjes een voorbeeld hoe je dit kan vragen:


ā€œSchrijf op een informele wijze een antwoord van een paar zinnen aan (naam) die de volgende reactie heeft gegeven, op een post op instagram gerelateerd aan een post (beschrijf je post): (reactie).ā€


Ook hier - niet zomaar kopiƫren, zorg dat er in jouw antwoord persoonlijke touch zit.


3. DE ZOEKTOCHT NAAR CONTENT IDEƋEN


Dit is mijn favoriete onderdeel. Ook mijn content ideeĆ«n zijn soms op. Op zo’n momenten schakel ik de hulp in van mijn vriend Chat GPT. Geef de tool wat context over je bedrijf en jouw doelgroep. Vraag om een lijst van zo content ideeĆ«n & je bent vertrokken. Laat weten voor wat je content wilt maken en vraag het om ideeĆ«n. Je zal een hele opsommingslijst krijgen van wat je allemaal kan doen!Ā 





Voila, C’est tout. Chat GPT in een notendop. Of toch waarvoor ik de tool gebruik als social media manager. Ga zelf eens aan de slag en ontdek de voordelen van het gebruik van Chat GPT. Je moet het natuurlijk niet voor alles gebruiken, maar als je eens vastzit of je kan wat inspiratie gebruiken kan Chat GPT misschien wel het hulpmiddel zijn dat je al die tijd zocht.




Ā 
Ā 
Ā 

Comments


10_08_22_cesttout_svpphotography_039_edited.jpg

Krijg je er maar geen genoeg van? 
Schrijf je in op de nieuwsbrief!

Wil je op de hoogte blijven wanneer nieuwe blogberichten online komen?

Schrijf je dan hieronder in op de nieuwsbrief.

Dankje voor jouw inschrijving!

bottom of page